Etiketter

måndag 28 april 2014

Praktik/prao

Jag praktiserade på Torns Ryttarförening. När jag kom dit klockan 8 på morgonen så var det bara min handledare (stallchefen) där men lite senare på dagarna, kanske klockan 9, kom dessutom en kvinna som arbetstränade. På vissa eftermiddagar kom den vikarierande ridskolechefen till stallet också. Det var för det mesta bara vi tre där (jag, min handledare och den arbetstränande kvinnan). Jag vet inte exakt hur många som var anställda där men jag vet att det finns fem personer som är ridskolelärare där, varav en av de också arbetar som stallchef (min handledare), så jag skulle gissa på att det är de personerna främst, samt hon som arbetstränade och dessutom snickaren. Jag trivdes väldigt bra på Torns eftersom jag har ridit där tidigare i ungefär 5-6 år. Jag fick inte så många utmaningar utan förbättrade mig mest på det jag har kunnat tidigare. Det jag lärde mig var nog i vilka hagar som de olika hästarna gick, annars kunde jag det mesta. Det kändes skönt att jag var säker på det som min handledare ville att jag skulle göra. Jag fick, utöver stalltjänsten, dessutom rida tre gånger. Det var härligt att vara tillbaka på hästryggen igen eftersom jag tyvärr tvingades sluta rida i höstas och nu funderar jag starkt på att börja igen, trots att det är så väldigt dyrt. Jag är väldigt nöjd med min praoplats och funderar på att komma tillbaka dit nästa gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar