Etiketter

måndag 10 september 2012

Hattanalys

Jag heter Agnes och jag fyller 13 år den 23 augusti. Jag bor i två lägenheter eftersom mina föräldrar är skilda, fast det gör ingenting. Hos min mamma har jag två katter, och hos pappa två undulater. Jag blir glad av min familj, såklart, för att de bryr sig om mig och det betyder ju väldigt mycket. På onsdagar  har jag tidigare ridit men jag har nu bytt till måndagar. Det är också något jag blir glad av. Hästar är underbara djur.

Några saker jag inte gillar är mobbning samt orättvisa, krig, diktatorer, folk utan respekt och medkänsla för andra människor, djurplågeri, och mint och lakrits, haha.
Varför jag inte tycker om det som står här uppe är för att det är onödigt att slösa bort sitt liv på att förstöra för andra. Och folk som inte bryr sig andra förstör också. Man blir irriterad på sådana människor. Och självklart också djurplågeri för att de är levande varelser! Var och en förtjänar att få leva.
Därför gillar jag arbetet som bland andra Friends, WWF, WSPA, Rädda Barnen och UNICEF gör. Det bevisar att människor bryr sig om varandra, och det är väldigt viktigt...! Världen och gemenskapen är inte förlorad!

Grön hatt är ju... kreativt tänkande, ungefär. Jag är kreativ. En kreativ person. Jag älskar att rita, pyssla, skapa, fotografera, vara med djur och vara på landet eller i skogen uppe i Dalsand. Där är det så mysigt och några av mina släktingar bor där. 
Det är så roligt, allt det där. Och jag hoppas på många bildlektioner där jag får visa hur bra jag faktiskt är på att rita! 

6 kommentarer:

  1. P. Du förklarade mycket i din hattanalys.
    M. Du skrev lite för lång text.
    I. Du gillar att rida.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha i min hjärna går det inte riktigt ihop att det är för lång text och samtidigt mycket i min hattanalys, fast det gör inget xd
      Ja, jag älskar att rida!! :D

      Radera
  2. P. Bra och lång text
    M. Synd att dina föräldrar är skilda
    I.Kul att du gillar djur!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Nja, det gör ingenting alls faktiskt. Många tror att jag kanske mår dåligt av det eller så men jag märker knappt det. Jag har haft det så i ganska många år nu och mina föräldrar har aldrig ens bråkat, så ja :)
      Japp, djur äger!

      Radera
  3. Plus : Jag tycker att du har skrivit väldigt mycket text med väldigt mycket information . Du skrev bra och du motiverade varför du gillar att rita . Du visar vad som intresserar dig och vad som du absolut inte gillar vilket är ett plus .
    Minus : Du skrev lite för långt det menas att det kan bli lite långtråkigt att läsa allt .
    Du kanske kan motivera lite mer .
    Intressant : Jag tyckte det var intressant att du gillar att rida och att du gillar hästar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Jennipher. :3
      Jaa, jag tror bara det är jag som tycker det är ganska lagom mycket text... xD
      Okej!

      Radera