Etiketter

fredag 26 april 2013

Musikreflektion


1. Jag har valt fyra stycken färger. 
Orange: Färgen orange är en förhållandevis lugn färg, i alla fall i min musiklåt, och det är en färg som "är ganska chill".
Grön: Grön är också en lugn färg men mer neutral och gungande. 
Röd: Röd kan vara både en aggressiv men också en romantisk färg.
Gul: Färgen gul är en positiv färg och i en låt så tycker jag att det ska gå i en snabb takt och rytm ifall man har valt färgen gul.

2. Jag tycker att det blev helt okej. Den är väl inte direkt så professionellt gjord men jag gillar den och tycker att jag lyckats ganska bra med färgerna och musiken i sig.

3. Jag har lyssnat på låten några gånger och jag tycker väl inte att den skulle passa på discon, i affärer, på radion eller liknande. I så fall möjligtvis i reklam, eller så är det väl ungefär sånna här "låtar" som blir youtube-sensationer. Ibland... Jag tycker inte att kanske just min låt är så väldigt bra och skulle nog inte passar, men ungefär.
3b. I reklam: Det är enkelt att klippa ut delar av en låt och sätta i en reklam. Det är klart att i någon reklam passar det nog in. Och på youtube finns det nog en del personer som skulle tycka om det, även om det inte skulle bli en sensation över hela youtube.

4. Vid vissa delar av låten blir man glad och vid andra delar förstår man inte riktigt vad som händer. Jag personligen blir väl ganska "stolt" när jag hör den eftersom jag gjort den själv fastän det var ganska svårt i början.
4b. Alla människor vet vad musik är och alla människor lyssnar på musik ibland, vissa lite mer sällan och andra oftare. Men jag kan säga att det är en stor majoritet av alla människor som tycker om åtminstone en sorts musik och antagligen lyssnar ganska ofta på det. Och sen är ju alla olika och man tycker om olika musiksorter, så det är väl individuellt. Musik förmedlar nästan alltid en känsla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar